روابط عمومی روابط عمومی مجموعهای از اقدامات و کوشش های حسابشدهای است که هر سازمان برای برقراری ارتباط مؤثر و هدفمند با گروههایی که با سازمان در ارتباطند انجام میدهد. روابط عمومی کار روبهرو شدن یک سازمان یا مؤسسه را با مخاطبانش از طریق پرداختن به موضوعات و مطالب و اخباری انجام میدهد که به منافع مشترکشان مربوط است. سخنرانی در کنفرانسها، کار با رسانهها، ارتباطات بحران، اشتغال به امور اجتماعی از طریق رسانهها و ارتباط با کارکنان در زمره وظایف این حرفه است. هدف برقراری ارتباط متقابل بین مردم و مسئولین و جلب همکاری وبسط تفاهم عمومی ، آگاهی مردم از عملکرد دستگاه متبوع، آماده نمودن اذهان عمومی در اجرای طرحها و برنامه ها و ایجاد محیط مناسب برای رشد فضائل اخلاقی کارکنان در چهارچوب ضوابط و معیارهای نظام جمهوری اسلامی ایران جایگاه روابط عمومی روابط عمومی بدلیل ماهیت خاص خود و ضرورت ارتباط مستمر، زیر نظر مستقیم بالاترین مقام مسئول دستگاه متبوع قرار دارد. اهداف روابط عمومی » ایجاد بستر تفاهم، همکاری و جلب اعتماد عمومی و اعتمادسازی درون و برون سازمان » جلب مشارکت و همفکری همه جانبه مخاطبان در تصمیم سازی و تصمیم گیری های سازمانی » توسعه و ساماندهی نظام اطلاع رسانی و اطلاع یابی در چارچوب وظایف سازمان » ایجاد بستر مناسب برای گفتمان مستمر و منظم بین سازمان و مخاطبان آن » تثبیت، تقویت و کمک به زمینه سازی تحقق سیاست های اجرایی سازمان » پیش بینی بحران های بالقوه و کمک به پیشگیری از وقوع آنها در حوزه فعالیت های سازمان » مشارکت در رفع مشکلات و حل مسایل سازمان » ارتقای سطح دانش و آگاهی های عمومی در راستای اهداف سازمان وظایف روابط عمومی » انعکاس و تشریح دیدگاه ها، سیاست ها و برنامه های سازمان » اجرای سیاست های خبری، تبلیغاتی، انتشاراتی و مطالعاتی سازمان » تهیه و تدوین اخبار، بیانیه، اطلاعیه، آگهی و پیام های سازمان و اقدام به انعکاس آن در رسانه های گروهی » انعکاس طرح ها و سیاست های اجرایی و عملکرد سازمان به جامعه مخاطب » برنامه ریزی و همکاری در جهت برگزاری کنفرانس ها، سمینارها، جشنواره ها، مصاحبه ها و بازدید های استانی و کشوری » بررسی مطالب منعکس شده در رسانه های گروهی در رابطه با عملکرد سازمان و ارائه نقطه نظرات مناسب به مراجع ذیصلاح » تشکیل و همکاری با ستادهای ویژه برگزاری مراسم و مناسبت های ملی در سازمان » ایجاد سیستم اطلاع رسانی و اطلاع یابی » انتشا نشریات ادواری و موردی در سازمان در قالب های آنلاین و چاپی » برقراری ارتباط مستمر و منظم با دیگر مراکز و سازمان ها و نهادها » سیاستگذاری، برنامه ریزی و هماهنگی به منظور برگزاری نمایشگاه های تخصصی در حیطه وظایف سازمان در داخل و خارج از کشور » تهیه و تدوین و اجرای پروژه های مطالعات مربوط به فعالیت های سازمان مسئول روابط عمومی : ناصر محمدرضاپور